Motory môžu spaľovať motorový olej hneď z niekoľkých dôvodov. Tu sú tie najčastejšie:
Väčšina piestov v motore má tri krúžky, dva tesniace a jeden stierací. Horný a druhý krúžok sú zodpovedné za pevné stlačenie steny valca a za utesnenie spaľovacej komory tak, že udržujú spaľovacie plyny a olej mimo spaľovacieho priestoru.
Stierací krúžok zas zoškrabuje olej zo steny valca na konci valca a vracia ho späť do olejovej vane. Pretože extrémne tenký film oleja maže rozhranie medzi krúžkom a stenou valca, je normálne, že časť oleja sa spáli. To, čo predstavuje „normálnu“ spotrebu oleja, však závisí od motora.
Tesnenia ventilov taktiež zabraňujú vstupu motorového oleja do spaľovacej komory. Pretože je tu prítomný olej na mazanie tesnení a na udržanie ich pružnosti, časť oleja sa počas spaľovania spáli. Aj napriek tomu by novšie motory nemali spaľovať príliš veľa oleja.
V skutočnosti by ste medzi intervalmi výmeny nemuseli dolievať príliš veľa oleja, ak vôbec nejaký.Najmä v tom prípade, ak používate vysoko kvalitný plne syntetický olej. I napriek tomu však nezabudnite pravidelne kontrolovať hladinu oleja.
Napriek nášmu maximálnemu úsiliu sa všetky veci časom opotrebujú, a to sa týka aj častí motora. Opotrebované piestne krúžky môžu vytvoriť medzeru medzi piestom a stenou valca. Počas prevádzky môže olej skĺznuť cez krúžky do spaľovacej komory, kde prehorí spolu s palivom. K spaľovaniu oleja v motore prispievajú aj opotrebované tesnenia ventilov.
Rovnaký scenár môžu mať na svedomí aj zaseknuté krúžky. Používanie nekvalitného oleja, ktorý neodoláva chemickému rozkladu, môže viesť k usadeninám, ktoré spôsobia zaseknutie piestnych krúžkov. Keď sa to stane, piestne krúžky už nedržia vo vložke valca a môžu viesť k zvýšenej spotrebe motorového oleja.
Možno nemáte opotrebované piestne krúžky či tesnenia ventilov, len používate nekvalitný motorový olej so slabou tepelnou odolnosťou. Lacné motorové oleje obsahujú ľahké, nestabilné molekuly, ktoré sa za vysokého tepla ľahšie odparia, podobne ako slnečné teplo odparí molekuly vody z mláky. Výsledkom je, že hladina oleja klesá, pretože sa olej mení na uhlíkové usadeniny v celom motore.
Ďalšou možnosťou, aj keď menej pravdepodobnou, je, že vo svojom motore používate olej s nízkou viskozitou. Viskozita je definovaná ako odpor proti tečeniu. Čím je viskozita nižšia, tým je olej redší. V praxi to jednoducho znamená, že redší olej bude kĺzať okolo opotrebovaných krúžkov alebo tesnení ventilov oveľa ľahšie ako hustejší olej.
Správna viskozita oleja pre váš motor je pravdepodobne vytlačená na uzávere plniaceho otvoru oleja. Ak nie, nájdete ho v používateľskej príručke od vozidla.
Niektorí výrobcovia odporúčajú rozsah viskozít v závislosti od teploty. Použitie najvyššej odporúčanej viskozity môže pomôcť uzavrieť medzeru medzi krúžkami a otvorom valca, čím sa zníži spotreba motorového oleja.
Na záver vám len poradíme, aby ste si dali záležať na výbere motorového oleja. Kupovať lacné a nekvalitné oleje sa vám z dlhodobého hľadiska nevyplatia. Preto si vopred zistite, aký olej vaše auto potrebuje. S olejmi od nás budete jazdiť vždy vysmiaty a zažijete výkon na plné obrátky!
S tým aký olej potrebujete vám veľmi radi pomôžeme a môžete nás kontaktovať a vyšpecifikujeme vám olej na mieru.
zakúpené na filtreaoleje.sk 24.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 22.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 22.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 23.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 23.11.2024